Thursday, February 17, 2011

hujan oh hujan

assalamualaikum para blog walker dan reader sekalian.., korang semua sihat???
aku sihat jer..,

sepatutnye dipetang hari sebegini aku berada di padang untuk mengeluarkan peluh.., tapi nak buat macamna aku tak berkuasa untuk menundakan waktu turunnya hujan.., kerana itu semua atas kekuasaan-Nya..,so aku naik bilik.., and online..,haha...,

tapi kalau hujan sekadar renyai tak ade lah aku berada dekat bilik depan laptop.., aku go on jer ngan aktiviti aku.., tapi nih.., hujan pon ditemani kilat dan guruh.., macam2 bencana boleh menimpa diri dan kengkawan aku nanti

sepatutnya bila waktu hujan turun kita tak boleh mengeluh kerana kita sendiri tahu hujan tu merupakan penurunan rahmat dan nikmat Allah kepada bumi kita..,

kita pon tahu pabila hujan mula turun di muka bumi ini merupakan waktu dimana doa kita mudah untuk diterima dan dimakbulkan oleh Allah S.W.T..,

so.., kesimpulannya dekat sini.., janganlah kita mengeluh bila hujan turun dan beri alasan bahawa baju tak kering lah ape lah.., kalau panas pon belum tentu baju tu boleh kering.., hmm..

sekadar hiasan

sekian.., wassalamualaikum...