Thursday, May 26, 2011

Anime banyak nilainye berbanding drama..

Assalamualaikum semua..,

aku pasti ramai yang tak berapa nak setuju dengan tajuk entri aku an.., tapi inilah realitinye.., bahan kajian aku ialah anime2 dan juga drama2 yang selalu ditayangkan di tv malaysia sama ada drama melayu ataupun drama indon..,

aku pasti dekat setiap anime tu selalu diselitkan beberapa nilai2 walaupun anime tersebut nampak ganas dengan gaduh sana and gaduh sini kan.., tapi diorang bergaduh bukan untuk kepuasan diri sendiri tapi sebab nak melindungi sesuatu..,dekat anime jugak terdapatnye nilai persahabatan yang kukuh.., dan juga nilai jangan mudah berputus asa.., dua nilai ni merupakan nilai yang common dalam semua anime..,

jika dibandingkan dengan drama.., memang ade nilai kasih sayang sebab semua drama berasaskan kisah cinta yang akan dilalui setiap insan sama ada remaja atau dewasa.., namun konflik nye kalau tak rebut harta mesti nak rebut lelaki.., mengajar orang bahawa dua benda tu mesti dimiliki walau apa pun yang akan berlaku.., sehinggalah ke membunuh kawan atau keluarga sendiri..,

ok perbandingan ni dibuat atas pendapat aku dan di blog aku.., aku tak kisah kalau ade yang tak berpuas hati.., tapi inilah realitinya.., aku tak membuat konklusi yang berat sebelah.., sebab aku memang suka menonton anime dan juga drama2 pilihan hati aku yer..,

sekian dari aku..,
wassalamualaikum..,