Sunday, May 1, 2011

kata pon social networking..,

Asslamualaikum semua.., dah solat maghrib ke belum.., kalau belum baik cepat g solat.., =)

ok sekarang kita barbalik pada topik.., ini bukan pasal cerita social network ke ape.., tapi inilah realiti orang2 sezaman dengan kita..,

sebelum aku melanjutkan bicara.., aku ingatkan entri ini tiada kene mengena dengan sesiapa samada yang sedang membaca blog ini, bw disini.., ataupun sesiapa sahaja..,

hari ini banyak laman sosial dibangunkan.., contohnye macam facebook, myspace, twitter, mahupun friendster.., dan mungkin banyak lagi yang akan wujud.., semuanya untuk merapatkan yang jauh..,
tapi yang aku geram nye tuh (mula masuk topik kot).., kenapa semua benda yang diletakkan di laman tersebut di privacykan.., kalau belum berkawan dan tak kenal tu takpe lah.., ni even kengkawan aku pon macam tu.., dah tu macamne nak taw perkembangan korang.., hidup ke tak ke.., kalau dah nak privacy sangat kan senang kalau korang takyah letak ape yang korang tak kasi orang tengok kat dalam tu.., senang cerita tak yah menggatal nak buat account..,

dah kata pon tempat bersosial.., macam kita mula berkawan dulu jugak.., macam2 maklumat yang kita tukar sesama kita.., begitu jugak dengan social networking ni.., ayoo..,

tapi aku tak kesah pon pasal benda ni.., sebab aku tak pernah pon upload gmbr2 aku dalam fa dan sekutunye.., so aku tak privatekan sangat lah.., aku just letak 2 3 gambar aku jer sebagai rujukan kepada mereka yang mungkin kenali aku.., 

so fikirkanlah kenapa kita buat account social networking tu kalau kita still letak semuanya dalam tu tapi kita privacykan.., 

sekian dari aku.., wassalamualaikum..