Monday, January 3, 2011

back to school =)

Assalamualaikum semua readers.., hari nih dah pon 3 januari 2010 2011.., dah masuk hari ketiga dah.., so amacam tahun 2011 korang..,

hari nih pon dah hari isnin.., mean hari pertama pelajar sekolah kembali ke sekolah dengan kelengkapan yang serba baru kan.., ade baru first time masuk sekolah randah dan menengah.., ade yang tinggalkan mak ayah sebab duk asrama.., ade yang baru masuk tadika.., kat mane pon korang semua same sebab hari nih dah masuk kelas atau sedang diorientasi oleh pihak sekolah.., so ingatlah.., masuk sekolah bukan sebab nak main ngan kengkawan.., bukan gak sebab nak jumpa awek atau pakwe.., tapi ingat mak ayah yang kat umah tu.., dowang selalu pesan sebelum gi sekolah.., belajar rajin2.., so buatlah ape yang mereka minta.., bukan diorang mintak satu juta pon dari korang.., dorang mintak korang belajar rajin2 jer sebenarnye..,

cerita pasal masuk sekolah ni.., adik aku pon dah masuk tingkatan satu.., cepat betol dak kecik sorang nih masuk sekolah menengah.., die dapat sekolah yang agak jauh dari rumah aku.., dan yang semestinye bukan sekolah yang aku dapat mase form 1 dulu.., sebab sekolah tu lagi dekat berbanding sekolah adik aku yang jauh nih..,dengar citer sekolah tu sekolah baru.., budak2 terbaik kat pasir gudang yang tak dapat panggilan sbp mahupun mrsm akan dipanggil ke situ.., kalau dorang berkelayakan lah..,

tapi mase aku datang sekolah tu.., takde satu pun yang mengagumkan aku macam sekolah tu mengagumkan adik aku dan kawan2 die.., kenape..? takyah lah aku citer kan.., pengetua sekolah tu pon merupakan pengetua aku mase form 3 dulu.., kire aku kenal lah pengetua tu cume pengetua tuh jer kenal aku ke tak..,

allrite.., sekian saje untuk entri kali nih.., pesanan adik2 kat sekolah tuh.., jangan tido time cikgu ajar yer.., fokus tu penting..,

assalamualaikum.....