Sunday, January 23, 2011

EPL: manchester menang besar., Arsenal tak kurang hebat jugak..,

assalamualaikum semua.., habis sudah match epl tuk hari nih an..,

perlawanan pertama hari ini menyaksikan Liverpool bangkit semula dengan menang 3-0 ke atas wolves.., fernando torres menjaringkan 2 gol pada minit 35 dan 90+1.., satu lagi jaringan telah dihasilkan oleh raul meireless pada minit ke 49


Wolves0 - 3Liverpool


perlawanan seterunye pula antara Arsenal dan Wigan.., sekali lagi arsenal membedil musuhnye dengan 3 jaringan berbalas 0..,ketiga-tiga jaringan tersebut dihasilkan oleh robin van persie pada minit ke 20, 57 dan 84.., tetapi sangat sayang apabila beliau terlepas sepakan penalti pada minit ke 71..,

Arsenal3 - 0Wigan


pasukan bimbingan sir Alex ferguson pula meraikan kejayaan mereka dengan penuh kegembiraan apabila berjaya membenamkan Birmingham 5-0 menerusi jaringan hat trick berbatov (1,30,53), giggs (45+2) dan nani (76)


Man Utd5 - 0Birmingham


newcastle sekadar seri 1-1 dengan totenham apabila totenham berjaya menjaringkan gol minit akhir menerusi aaron lennon. fulham pula menang 2-0 dengan stoke city hasil jaringan dempsey (32, 56-penalti). everton juga berjaya menyamakan kedudukan 2-2 dengan west ham united dengan jaringan minit akhir oleh fellaini. kieran richardson dari sunderland menjaringkan 2 gol pada perlawanan menentang blackpool menyebabkan sunderland menang 2-1..


Newcastle1 - 1Tottenham
Fulham2 - 0Stoke City
Everton2 - 2West Ham
Blackpool1 - 2Sunderland


sekian saja untuk update epl kali nih.., sekarang nih sedang berlangsung perlawanan antara manchester city dan aston villa dimana aston villa telah mempertaruhkan kemenangan mereka dengan menurunkan pemain yang baru dibeli mereka (darren bent)