Wednesday, June 29, 2011

tak patut betol

assalamualaikum semua..,

ni ape yang patot dan ape yang tak petut ni.., macam nie kisahnye.., aku saje je letak badge BERSIH 2.0 tu kat profile pic fb aku.., tapi sekarang dah tukar dah tak ade dah.., then kawan aku promote baju bersih tu kat aku.., and aku pon promote kat member2 aku..,

then sorang cakap macam ni "tak nak ah.., ti kene halau masjid.." mule2 aku x berapa nak faham.., then aku search kat internet pasal sesiapa yang pernah pakai baju nih dan kaitannye dengan kene halau masjid.., baru lah aku taw kisah sebenarnye.., nak taw kisah sebenar klik jer lah kat SINI..,

kes macam nie pon ade.., pakai baju bersih kene halau dari masjid.., ni memang tak patut.., selama nih tak pernah pulak orang kene halau daru masjid sebab baju.., pakai baju yang tak senonoh seperti lambang yang tak elok dan juga jersi2 yang berlambangkan setan serta salib.., tak pulak kene halau.., ape motif menghalau orang yang pakai baju bersih tu..,

baju tu ok je.., tulisan.., tak ade lambang2 mencurigakan tak ade pulak perkataan yang tak elok yang menyalahi agama islam.., 

so.., fikir2 kan lah.., sedangkan BERSIH 2.0 tu dicipta untuk menuntut pilihan raya yang adil lagi saksama.., kalau tidak musnahlah negara kita pada masa akan datang..,

ok aku bukan seorang yang berpolitik.., tapi isu ni memang tak patut bagi aku.., aku bukan nak membuat propaganda kat sini supaya korang semua jadi anti-government.., kita dah dikurniakan akal fikirang untuk berfikir mana baik dan mana buruk..,

so sekali lagi.., fikirkanlah.., walaupun isu ini nampak remeh.., tapi menghalau seseorang berjemaah di masjid semata-mata soal pakaian yang tak dilarang.., itu bukan lagi isu remeh bagi aku..,

sekian entri ringkas dari aku sebelum berangkat ke kelas kimia.., 
chow..,

wassalamualaikum..,