Monday, February 28, 2011

kenape kene belajar benda tu ketika amek lesen motor....,

assalamualaikum..,

korang semua sihat?? aku sihat jer.., kalau tak sihat tak kemananye aku nak bukak laptop nih.., hahaha...,

ok hari nih aku ade bende khas nak cerita.., haha

pe die.., teruskan membace yer..,

ok.., untuk makluman korang aku baru mulakan praktikal 10 jam untuk lesen motorsikal b2.., motor jer.., kete aku tak amik.., sebab aku pakai drebar jer nanti.., haha

ok kalau korang tahu motor nih ade 2 bhagian praktikal dinamakan bahagian 2 dan 3.., kalau korang tau.., kalau tak.., aku dah pon bagitau..,

ok aku nak citer bahagian ke-2 jer dimana anda harus meniti 12 saat.., lalu halangan kon, brek kecemasan.., no 8.., dan simpang tajam (suka raga jer aku bagi nama kan).., tu kat tempat aku lah.., tak tahu la kalau kat tempat korang laen.., pi aku rase same jer kowt..,
sekadar hiasan dari google
kita mulakan dgn meniti.., kenapa kita kene meniti?? 12 saat lak tu..,kan senang kalau pecut jer laju2.., tak sampai 5 saat.., haha.., ok ni latihan ni just nak pastikan korang berada di landasan yang betul.., terutama ketika mencilok kat highway tu.., mane lah tau kereta2 yang berhenti semua rapat2 belaka.., so amalkanlah ape yang korang buat masa korang meniti ni dulu.., hahaha

kemudian kon.., korang kene lalu kon ni bersilang-silang.., kenaper?? ok.., sebabnye.., kita kan tau yang sekarang ni makin ramai budak2 kecik bermain di tengah jalan.., so kalau korang tak sempat nak brek.., anggap jer yang budak2 tu kon bergerak.., haha.., jangan terlanggar anak orang dah la yew..,

then brek kecemasa.., ni paling mudah.., mane tau nanti korang tgh pecut kat lebuh raye kan.., then ade orang tgh buat construction kat tgh jalan.., tak sempat nak elak.., pe lagi.., tekan lah brek 2 kuat2.., hahaha..,

then no 8.., alasan paling senang kenape korang kene buat ni ialah.., untuk melatih korang semua buat banting macam rossi buat.., barulah nanti ade wakil melayu nak race dgn rossi dan seangkatan dengannye.., haha

akhir sekali.., simpang tajam kot namenye.., kenape kene lalui benda alah ini ialah.., supaya mudah korang nak mencilok dgn kereta di lebuh raya pabila jalan jam kelak.., huaahahaha..,

baiklah itu sahaja entri release tension aku petang nih.., yang baik tu bolehlah nak ikot.., yang tak patot tu jangan ikot.., hahaha

wasalam..,