Wednesday, February 23, 2011

tolonglah letak traffic light...

assalamualaikum semua..,

hari nih.., aku ikut mak bapak aku jalan2.., jalan kemana.., macam dak2 je ikut mak bapak.., nak wat macamne dah kene ikut.., so ikutlah.., haha..,

actually tadi aku g tmpat aku nak amek lesen dulu.., kan lesen aku tergendala sampai L.., so aku g tanye dalam mase sebulan nih boleh ke nak habiskan sampai jpj.., boleh.., tapi bergantung pada test sebelum test jpj tu lah.. ,QTI namenye.., so aku terus g hidupkan lesen aku kat pejabat pos dengan bayaran RM4.., aku pon pelik.., mane taknye.., ni fez tyme aku hidupkan lesen.., orang kata kalau hidupkan lesen L bayar RM30.., tapi asal RM4 jer.., lantak lah.., then aku g bank RHB.., bapak aku nak buat loan asb rasenyer.., aku pon tak sure.., then aku tgk lah akaun asb remaja aku dulu yang mak ayah aku simpankan tak sampai 900 pon last time aku tgk.., tapi tadi aku tgk..., wow 29 ribu woo.., ok 29 ribu tuh duit ayah aku ye.., bukan hasil dari aku.., haha.., die kata tu duit kwsp die.., die kuarkan and masukkan separuh kat akaun asb aku.. (actually aku tak tau la asb ke asnb.., same jer kot due2.., hahaha)..,

then berjalan- jalan di pusat bandar pasir gudang.., ape lagi aku mintak lah bapak aku jersi away arsenal.., haha.., dapat lagi sehelai.., tapi aku nak long sleeve sebenarnye.., p tade.., nak wat camne..,

berbalik pada tajuk entri aku.., sebenarnye kat kawasan perumahan aku ade du jalan besar.., jalan kota masai 1 dan kota masai 2.., jalan kota masai 2 ni siap dalam 5 taun lepas mase aku form 2 lagi.., and rasenye bukan aku sorang jer yang rase patot pasang traffic light kat kawasan nih.., memandangkan jalan ni merupakan jalan yang paling disukai ramai so aku rase memang patot pon kene pasang traffic light.., meh lita usha petanya..,



yang aku tanda bulat tulah kawasan dimana sepatutnye traffic light diletakkan .., sebabnye.., banyak dah accident berlaku di kawasan tuh.., and mase tahun lepas aku nampak ade tiang nak pacak.., so semua orang ingat die nak letak traffic light.., rupe2 nye bukan.., korang nak taw ape die pacak.., die pacak satu spotlight yang akan menerangi simpang kawasan tersebut dengan lampu putih pada waktu malam..,

mungkin dorang ingat accident selalu berlaku pada waktu malam kowt.., so pengguna tak nampak simpang and accident.., hahahah just joking.., padahal accident yang berlaku sebelum nih pada waktu siang yang tak perlu cahaye dari sebuah spotlight pon.., ape lah..,

so aku tak tau lah pe nak jadi.., simpang nih dah digunakan hampir 5 tahun.., tapi mane pergi pihak berkuasa???? tade duit ker nak pasang traffic light bagi mengelakkan kesesakan dan kemalangan.., bila dah berlaku yang lebih dahsyat baru nak buat rasenye.., ape lah nak jadi dengan PBT nih.., sebab tu ayah aku dari dulu benci ngan orang yang kerja sebegini.., haha jangan terasa yer..,

oklah sampai sini saja coretan aku.., sampai kita berjumpa lagi..,
oh yer malam nih jangan lupe.., pakistan menetang malaysia.., ayuh sokong malaysia..,

wassalamualaikum..,