Tuesday, April 26, 2011

aktif tak bermaksud men-capub !!!

Assalamualaikum semua..,

baru je lepas basah kuyup ditimpa hujan waktu balik pasar malam tadi.., huhu.., seb bek sempat balik..,

ok kali ni aku nak citer sikit.., mengenai aktif dalam dunia ipt ni..,

sebelum tu aku nak tanya.., korang taw tak maksud capub tu.., bagi yang dah tahu tu baguih la.., yang tak taw tu maksudnya cari publisiti atau pon market kan diri dorang..,

bile korang masuk ke alam ipt ni pasti akan ade kengkawan ataw budak2 yang masuk sekali dengan korang akan cuba menyerlah.., ok tak salah menyerlah yer.., bagi yang menyerlah tu bagus lah.., bagi yang tak suka kat budak macam tu kene ubah persepsi korang.., 

aktif dalam kelab dan pelbagainya bukan sebab dia nak dikenali ramai.., tapi dia mahu pengalaman.., aku memang suka join kelab.., tapi aku lebih suka tengok orang buat kerja dan tolong diorang.., lebih kurang macam ahli aktif la.., bila aku tgk cara diorang handle program akan timbul persoalan kat diri aku.., mampu ke aku kritik diorang sedangkan aku tak berada di tempat diorang.., diorang berani berada di khalayak ramai dan sedia dipersalahkan.., itulah ape yang telah aku belajar sepanjang join segala aktiviti yang dilangsungkan.., 

jadi aktif ni penting untuk mempertingkatkan soft skill kita untuk bekerja dengan pelbagai lapisan masyarakat bila dah tiba masanya nanti.., dan orang yang telah biasa dengan kerja yang kebanyakan orang label sebagai men-capub ini takkan ada masalah untuk communicate dengan orang lain kelak..,

so konklusinya.., jangan kita sibuk kata orang mencapub jer lebih.., apa kata kita ikut diorang.., janganlah berada dalam kelompok yang selalu mengata orang lain sedangkan diri sendiri tak dapat apa-apa.., 

sekian saja.., wassalamualaikum =)