Thursday, May 19, 2011

dah jadi fenomena..

Assalamualaikum serta selamat pagi semua.., 

dengar-dengar cerita budak2 matrik semua dah dapat result korang kan.., bagus-bagus.., memang itu yang ditunggu-tunggu oleh budak-budak yang menduduki peperiksaan termasuklah aku..,


tapi yang menjadi fenomenanye bukan situasi diatas sebab situasi tersebut dipanggil lumrah.., memang dah lumrah lepas exam kita kene tunggu resultnye pulak kan..,

ape yang dah jadi fenomena kat sini ialah....
fenomena tanye-menanye.., fenomena dimana semua orang curious sangat nak tahu result orang lain.., perlu ke semua tue.., ade perlunye ade jugak tak perlunye..,

kenapa aku kata perlu.., sebab orang yang bertanya tu boleh mengetahui dia berada di level yang tinggi seperti yang diidam-idamkan atau dia masih berada di bawah.., dan kalau dia berada di level yang tinggi.., dia boleh menawarkan khidmatnye untuk mengajar orang lain.., dan kalau dia berada di level yang bawah hendaklah dia mencari mentor-mentor yang boleh membantu dia naik ke atas..,

kenapa pulak aku kata tak perlu..., sebab ianya "ANNOYING".., dok sebok nak sgt taw result orang sampaikan kalau orang tu tak maw beritahu gi tanye kengkawan die.., tu antara sebab yang tak perlu.., kalau nak tahu result orang tanye je tuan punye badan.., kalau tuan punya badan tak mau bagitahu mungkin dia bersedih sebab dia tak mencapai matlamat peribadinye.., and sometimes.., bila orang tu dapat tinggi sangat di beri pulak gelaran dan pujian yang melebih-lebih.., dan bila orang itu merendahkan diri.., di label pulak yang pelbagai dan kadang-kadang orang seperti itu pon disisihkan.., 

ok lah.., fenomena ini semua atas pendapat peribadi aku jer.., sebab aku menulis blog ni tyme aku sorang-sorang dan tiada siapa yang tahu ape yang akan aku tulis selagi ia tidak dipublishkan..,

sekian saja dari aku.., 
wassalamualaikum