Monday, November 22, 2010

fikir2 kanlah...,

Mase hari raya haji kedua haritu.., adik saya bukak ulangan mari menari minggu ke-4.., entah ape yang seronok sangat pasal rancangan nip on saya tak taw.., disebabkan saya dah tak boleh nak buat ape saya pon tengokjerlah..,

Tema minggu ke-4 tu di gelar hip-hop week.., so bukan nak komen hip hop ni tak bagus.., joget ni paling bagus sebab dapat keluarkan peluh.., haha.., so far diorang punye tarian memang ikut tema hip-hop la..,
Tapi satu benda jerlah.., memang sangat2 mendukacitakan.., peserta2 ni salah probe.., mane taknye kebanyakan pasangan atau peserta ni lebih mengenakan probe atau dress up like a punk and a gothic.., setahu saya punk, gothic and hip hop langsung tak same.., punk ni ganas.., kalaw hip hop ni suke berjoget.., sepatutnye diorang bergaye lah macam budak hop.., so sangat terkejut lah kan bile tengok dressing mcm punk tapi joget hip-hop..


Nak kate orang kita ni tak cukup pengalaman tak boleh.., sebab banyak cerita dari barat mengenai hip-hop masuk ke Malaysia.., so x boleh ke nak kaji dulu sebelum dressing tuh.., kat tv8 pon ari tu ad program realiti showdown.., bile ingat balik episode2 yang saye pernah tengok dulu.., taka de pon group yang probe die ala2 punk mase diorang dance dulu..,

Konklusinye.., kita masih kurang ilmu lagi kalau nak tiru rancangan orang barat nih.., contoh terdekat so you think you can dance.., rase2 nye mari menari nih memang meniru rancangan ni pon., tapi cube lah tengok balik., peserta dia tak over dress pon.., lagi lah ad participant dia juz kaki ayam jer mase atas stage.., tak macam kita punye.., taknak mengalah siap nak pakai high heel lagi.., bila dah jatuh terjelepok kaki terseliuh mengadu dah tak boleh nak go on lagi la ape lah.., sememangnye kite nih memang suke meniru orang punye.., ketulenan nye just sikit jer.., tapi kelainan yang cuba dibuat tak boleh nak diterima pakai sangat lah.., tapi ini semua hanya pendapat saya.., saya taw tak semua orang mempunyai pendapat yang sama dengan saya.., tak ape saye still lagi menyokong industry media tanah air..,