Sunday, January 30, 2011

iklan yang paling tak berkesan

Assalamualaikum semua...,

hari nih sangsat sejuk..., even dah mandi pon mate aku still kuyu nak sambung tido lagi..., naseb bek ahad..., boleh lah sambung sikit.., hihi

back to the title.., iklan ape yang tak berkesan nih.., ok.., aku bukan nak cerita pasal iklan2 yang ada kat blog para blogger sekalian seperti nuffnang dan seangkatan dengannye..., tapi aku nak cerita mengenai iklan yang selalu berada di kotak.... kotak??? kotak ape plak nih....,


banyak bende kat malaysia nih cara jualannye menggunakan kotak.., dari makanan segera ke barangan elektronik..., haha.., tapi kotak yang aku maksudkan ialah kotak rokok...., kenape ngan kotak rokok lak... hmmm...,

sebelum tu meh aku tanye korang yang membace..., sape kat sini yang merokok...?? jgn jawab kat mulut jawab dalam hati jer.., hihi.., kalau aku.., jujurnye aku jawab aku 50-50..., sebab ape separuh-separuh nih.., bukan x ade pendirian yang tetap.., tapi maksudnye aku pernah merokok dulu.., tapi tak de lah setegar mane pon....,

ok jom kita lihat ape yang ade kat kotak rokok selain jename dan maklumat yang sepatutnye......

sumber: google

inilah dia kotak2 yang mengandungi beberape batang rokok..., ok kita zumkan lagi untuk lihat gambar2 iklan yang cukup mengerikan bagi orang yang berperasaan

Sumber: Google

agak2 korang gambar2 nih ade kesan ke terhadap perokok2 yang acapkali menipiskan lapisan ozon kita??? silap2 diorang tak pandang pon kan..., jadi apakah faedah nye kerajaan malaysia berkempen tak nak rokok dan iklan ne di kotak rokok..., kalau orang tu dah beli rokok then perasan gambar tu nak jual balik kat kedai pon kedai tu taknak kan..,

aku ade member sorang nih.., memang perokok.., mase die beli kotak rokok tu siap mintak tukar lagi.., bukan nak tukar kotak yang tak ade gambar.., tapi mintak gambar yang lain..., adushhh.., poning kopala eden.., huhu..,

konklusinye.., memang iklan nih tak berkesan.., tak yah letak kat kotak rokok pon boleh.., boleh jimat kertas nak buat iklan tu.., hihi

sekian dari aku

wassalam